Úgy döntöttünk, hogy belevágunk egy kis kerékfelújításba egy Mini Cooper S F56-oson, amely valószínűleg sokat járt a kefés autómosóban. Megpróbáljuk bemutatni, hogyan jártunk el a felújítás során, és mire kell figyelni az öntött kerekek fényének visszaállításakor. Lépésről-lépésre kezdünk el dolgozni.
1. Samponnal mossa meg a kerekeket
Kezdjük azzal, hogy levesszük a kereket az autóról, majd a kerék külső és belső oldalát autóshamponnal lemossuk, mi a kíméletes és illatos Dodo Juice Born To Be Mild vagy a Carbon Collective Lusso 2.0 sampont használjuk. A kerék kezelésénél ügyeljen arra, hogy véletlenül se ejtse le a kereket, amikor például nedves járdaköveken dolgozik, amelyek csúszósak lehetnek. A kerék lehetőleg vízszintesen mossa le, ha a falnak támasztja, akkor az legurulhat, és ütközéskor megkarcolódhat.
2. Tisztítsa meg a kerekeket motortisztítóval
A kerekek gépi polírozása előtt el kell távolítani a szennyeződéseket a kerekekről. A fékpor gyakran "rásül" a kerekekre. A Dodo Juice Release The Grease Engine Bay Cleaner/Degreaser Spray 500 ml szert használunk e szennyeződések eltávolítására, vagy a Bilt Hamber Surfex HD-t, egy biológiailag lebomló, rendkívül hatékony tisztítószert. Fújjará a tisztítószert a kerekekre, és hagyja rajta egy ideig. Ezután egy vegyszerálló kefével, például a műanyag nyelű ValetPro kerékkefével próbálja eltávolítani a szennyeződéseket. Erős vízsugárral öblítse le. Dolgozz az árnyékban! Szárítsa meg a kereket, vagy hagyja a napon száradni.
3. Öntött kerekek gépi polírozása
Valószínűleg a kerék polírozása veszi el a legtöbb időt, és nem mindenki fogja ezt csinálni. A Mini kerekei megkarcolódtak a kefés mosástól, ezért fogtuk a Rupes iBrid BigFoot Nano mini polírozót, és körülbelül 4 órát töltöttünk az egyik kerék tökéletesre polírozásával. A fényezés utáni csillogás egyenesen lélegzetelállító - a fekete festék játszik a napfénnyel, és tökéletes tükröződéseket hoz létre - gyönyörű látvány. A Rupes polírozógép és a Rupes polírozópaszták használatához azonban némi tapasztalatra van szükség. Ha nincs kedve a polírozáshoz, akkor ne csinálja. A részes keréknél fennállhat az él letörésé
4. A kerék megtisztítása a polírozópaszta maradványaitól
A kerék polírozása után előfordulhat, hogy a keréken polírozópaszta maradványai maradnak. A sealant felhordása előtt érdemes a kereket egy festéktisztítóval, például a Dodo Juice Lime Prime Lite festéktisztítóval megtisztítani. Ez előkészíti a kerék felületét a viasz, a keréktárcsa-sealant vagy kerámia bevonat felvitelére.
5. A könnyűfém keréktárcsák védelme
Miután a kerék készen áll, lemosva, megtisztítva, polírozva és szükség esetén megszárítva, megkezdhetjük a védelem felhordását. Használja nyugodtan a Bilt Hamber Foam App Pad-et, és vigye fel a sealantot vagy viaszt egyenletesen, egy könnyű rétegben az egész kerékre. Mi a Poorboy's Wheel Sealant-ot használtuk, és csak a kerék elülső részére vittük fel, de a tökéletes eredmény érdekében a kerék belső oldalára is fel lehet kenni. Körülbelül 3-8 perc elteltével törölje le a sealantot, amelynek viszonylag száraz tapintásúnak kell lennie. Mindig legalább 2 réteg sealantot alkalmazzon, több óra elteltével. A sealant eltávolításához használjon hosszú szálú mikroszálas kendőt, például a Dodo Juice Fantastic Fur Buffing Cloth-ot. A selant nagyon könnyen alkalmazható és könnyen letörölhető. A felvitel és a letörlés pillanatok kérdése. A hosszú élettartamú kerékviasz/sealant érdekében ne használjon keréktisztítót, csak magát a sampont.
6. A gumiabroncsviasz alkalmazása
Végül vigye fel a viaszt a tiszta gumiabroncsokra. Ha a gumiabroncs megszáradt, vigye fel a Dodo Juice Tyromania gumiabroncsviaszt. A felhordás nagyon egyszerű, csak kanalazza a viaszt a habszivacsos applikátorra, és egyenletesen kenje fel a gumiabroncs kerületén, majd hagyja megszáradni.
Autor: Ing. Karel Šudák A képek vagy a szöveg másolása tilos! Minden jog fenntartva.