1. Mosás
A mosást, akárcsak a viaszolás következő szakaszát, ideális esetben árnyékban, a közvetlen napfénytől védve kell elvégezni. Ha ez nem lehetséges, tartsa az autót nedvesen, és mosás után gyorsan szárítsa meg. A sampon és a vízcseppek nehezen eltávolítható térképeket hagyhatnak a festéken. Szüksége lesz egy vizes vödörre egy Grid Guard védőrácsra, samponra, egy mosókesztyűre és egy szárító törülközőre. Ideális esetben két vödröt ajánlunk, az egyikbe samponos vizet, a másikba csak tiszta vizet, amelyben a kesztyűt öblíti. A jó minőségű sampon nemcsak a festék előkészítéséhez elengedhetetlen a gyantázás előtt, hanem különösen a mosás után. Javasoljuk például a magas koncentrációjú, pH-semleges Dodo Juice Born To Be Mild sampont, amely kíméletes a viaszhoz, és gyakori mosás esetén is megőrzi a viaszréteget. A leghatékonyabb és legkíméletesebb mosás érdekében javasoljuk, hogy használjon mosókesztyűt, lehetőleg a Bilt Hamber Auto-Mitt-et. Ez juhgyapjúból készül, ami a legjobban megfelel az autó fényezésének. Mindig felülről lefelé haladva mossa le az autót, az alsó részeken van a legtöbb szennyeződés, és így hamarabb feloldódik. A mosás után ideje megszárítani a karosszériát. A kulcs a minőségi szárítótörölköző, amely kíméletes a festékhez, ugyanakkor erős nedvszívó tulajdonságokkal rendelkezik, mint például a Dodo Juice Double Touch Drying Towel szárítótörölköző. Az igazi ínyenceknek ajánljuk a Carbon Collective Onyx törölközőt, amely kétszer akkora, 1100 g/m2 súlyú, és egyszerre akár 2,5 liter vizet is képes felszívni. A karosszéria mosásáról bővebben a következő, "Kíméletes autómosás" című cikkünkben olvashat.2. Dekontaminálás/festékfertőtlenítés
Az előkészítés következő szakasza a festék fertőtlenítése. Ez megszabadítja az autó festékét a különböző szennyeződésektől, amelyeket a sampon nem tud lemosni. Ide tartozik a fékpor, a repülő rozsda, az aszfalt, a rovarok, az ürülék és más szennyeződések. Ezeket el kell távolítani a viaszolás előtt, hogy a festék tökéletesen sima legyen. A dekontaminálásnak tehát az az előnye, hogy elsősorban azokat a szennyeződéseket távolítja el, amelyek a viasz előkészítés következő szakaszában károsíthatják a fényezést. A fertőtlenítésnek két módszere van - kémiai és mechanikai. A festékréteg kémiai fertőtlenítése népszerűbb, és mindenekelőtt egyszerűbb és fizikailag kevésbé megterhelő, és rozsdaeltávolítóval történik. Cikkünkhöz a Bilt Hamber Korrosol-t használtuk, amely literes kiszerelésben a legjobb áron kapható és egyben az egyik legjobb minőségű termék. Az eljárás egyszerű, fújja a terméket a karosszériára, és hagyja rajta körülbelül 5 percig. A Korrosol keréktisztítónak is alkalmas, a karosszéria mosás részeként használhatja a kerekeken. Egy idő után látni fogja, hogy a vasrészecskék a fényezésen és különösen a kerekeken elkezdenek vörösödni, majd feloldódnak. Ügyeljen arra, hogy a termék ne száradjon rá a fényezésre, és a megfelelő időben alaposan öblítse le az autót. Ha nem tudta eltávolítani például az aszfaltot rozsdaeltávolítóval, használja a Dodo Juice Tar And Glue Remover-t az ilyen területeken. A kémiai fertőtlenítés után javasoljuk, hogy ismét samponozza be az autót.A festékréteg dekontaminálásának a második módja a mechanikai módszer, amelyet agyagozásnak nevezünk. Az agyag egy a gyurmához hasonló anyag, amely felfogja az autó fényezésén lévő szennyeződéseket. A kémiai dekontamináláshoz hasonlóan az agyagozás is eltávolítja a rozsdát, fékport, aszfaltot, szerves szennyeződéseket, port és egyéb szennyeződéseket. Az agyagokat kemény, közepes és lágy agyagokra osztják. A keményebbek hatékonyabbak, de hátrányuk lehet a festék nagyon enyhe és finom sérülése, amit mi mikrofoltosodásnak nevezünk. A puha agyagok viszont kíméletesebbek, de kevésbé hatékonyak, ezért keményebben kell velük dolgoznod. Szintén ezen okok miatt a közepesen kemény agyagokat használják leginkább. Az agyag mellett szükséged lesz egy kenőanyagra is, amivel semmiképpen sem szabad spórolni. Ez lehetővé teszi, hogy az agyag végigcsússzon a felületen, és minimalizálja a festékréteg esetleges sérülését. Az eljárás a következő. Fogja az agyagot, és válasszon le egy kisebb részt, hogy olyan lapos legyen, amely éppen jól illeszkedik a kezébe. Fújjon kenőanyagot mind az agyagra, mind a lakkra, és már mehet is. Futtassa az ujját fel és le az felületen, balra és jobbra, folyamatosan applikálja a kenőanyagot, és ne gyakoroljon nyomást az agyagra. Ezt kis szakaszokban tegye, mindig törölje le egy ruhával. Ha a festék tökéletesen sima, akkor kész. Az agyagozás hatékonyabb, mint a kémiai fertőtlenítés, és tökéletesen megszabadítja az autó festékét minden szennyeződéstől, de vannak hátrányai is. Még a leglágyabb agyag is finoman károsíthatja a fényezést, ráadásul fizikailag is megterhelőbb, és több órát is igénybe vehet. Ideális azonban, ha a védelem felhordása előtt a festékréteg kémiai és mechanikai fertőtlenítését is elvégezzük. Ha nem vagy túlságosan lelkes az agyagozásért, ne ess kétségbe, egy polírozó rozsdaeltávolító is jó munkát végez, vagy megismételheti a folyamatot a nagyobb hatékonyság érdekében. Egy utolsó megjegyzés: ha agyagot leejti a földre, akkor dobdja ki. Ha például apró kövek ragadnak bele, helyrehozhatatlanul károsíthatja a fényezést. A fertőtlenítés után, javasoljuk, hogy mossa le újra a festéket, és máris nekiláthatunk a polírozásnak.