BMW X1 U11 - bőrvédelem az új autóban
Megmutatjuk a védelem felhordásának teljes folyamatát az új BMW X1-en, amely egyenesen a brnói BMW márkakereskedésből érkezett hozzánk. A specifikáció szerint a BMW X1-et Vernasca Oyster/Black bőrrel szerelték fel, amely világos krémszínű bőr, fekete varrással. Ez a BMW X1 modell a legmagasabb felszereltségű modell a kárpitozás tekintetében. Az ülések teljes egészében bőrből készültek, és ugyanezt a bőrt használják az ajtópanelekhez is, ahol a bőr felső része fekete színű. Fekete bőr található a műszerfalon is az M csomag részeként, a gyártó szerint ez egy belső kód 4NW - műszerfal luxus kivitelben. Úgy döntöttünk, hogy a lehető legjobban megvédjük ezeket a felületeket, ezért elhozunk egy részletes eljárást olyan tippekkel, amelyeket nem talál a kézikönyvben.Kerámia bőrvédelem, ez létezik?
Mielőtt leírnánk a kerámia bőrvédő felvitelének teljes folyamatát, talán átfutt a fején, hogy: "De a kerámiát a festékre viszik fel!". Szerencsére a kerámia karosszériabevonatok a nagyközönség körében jól ismert fogalom, de az igazság az, hogy léteznek kerámia bevonatok műanyagokra, kerámia bevonatok gumiabroncsokra, kerámia bevonatok ablakokra is. És akkor még vannak kerámia bevonatok bőrre is, amelyeket ugyanolyan fontosnak tartunk, mint a kerámia festékvédőket, amelyek a festék hatékony védelmét szolgálják az UV-sugarak, a szennyeződések megtapadása, a madárürülék.... ellen. Szintén fontos, hogy egy kerámia bevonattal védett autót sokkal könnyebb mosni. A kerámia bőrvédelem egy rendkívül hatékony védelem, amely minden bőrfelületre készült, és nagyon hatékony segítője az autó használatának. Hatékonyan védi a bőrt az UV-sugarak, a fokozatos repedezés, a foltosodás, a kék nadrágok és a folyadékok okozta elszíneződések ellen. Az így védett bőrt jelentősen könnyebb karbantartani. Mi a biztosra mentünk, és az innovatív CarPro CQUARTZ Leather 2.0 kerámia bevonatot választottuk. Most megmutatjuk és leírjuk, hogyan működik az egész folyamat. Nem nehéz, bárki meg tudja csinálni!Csatlakoztassa az autót töltőre
A modern autókban rengeteg olyan vezérlőegység található, amelyek folyamatosan értékelik a jármű állapotát. Amikor a belső térben dolgozik, és gyakran kinyitja az ajtókat, az autó többször is felvillan. Ha az ajtók nyitva vannak, az autó folyamatosan aktív, a lámpák és a nagy kijelzők bekapcsolva vannak, és mindez eléggé lemeríti az autó akkumulátorát (különösen a BMW-kben vagy a Mercedes-Benzekben). Ezért javasoljuk, hogy csatlakoztassa az autót egy külső áramforráshoz, mielőtt elkezdené a belső teret érintő munkálatokat, ami több órát is igénybe vehet. Alapvetően nem tudhatja, hogy az autó mennyi ideig állt a váltóházban, mielőtt Önhöz került, így nem lehet biztos benne, hogy a kereskedő feltöltötte-e az autó akkumulátorát, mielőtt átadta volna. Az átadásokon és autókiállításokon, amelyek néha több mint egy órát vesznek igénybe, az akkumulátor is lemerül. Ha csatlakoztatja az autót, már az elején feltöltheti, és biztos lehet benne, hogy az akkumulátor 100%-ban feltöltődik. Első lépésként tehát csatlakoztassa az autó akkumulátorát egy jó minőségű töltőhöz. Vigyázzon a kábelekre, hogy ne karcolják meg az autó fényezését, használjon úgynevezett plüss törölközőt, pl. Purestar Premium Buffing Towel Blue.
Az átadás előtt ne mossa le és ne távolítsa el a védőhuzatokat!
Új autó vásárlásakor egy fontos dolgot bebiztosítottunk. Megkértük a kereskedőt, hogy az új autót mosatlanul és minden védőfóliával együtt adja át. Az autókereskedések túlnyomó többsége nem tudja, hogyan kell részletesen lemosni egy autót. Nagy kár, amikor egy új és tökéletesen fényezett autót megkarcol egy hanyag mosás, ahol a szerelő csak fog egy szivacsot, a továbbiakat már ismerheti. A tiszta autó "wauw-effektje" az átadáskor hiányozhat, de ha már a kezdetektől fogva büszke az autó szuper állapotára, akkor nem árt, ha erre minimálisan is odafigyel. Így hát átvettünk egy mosatlan autót az összes védőfóliával együtt. A fóliákat mi magunk szedtük le - és ez jó érzés is volt! A transzferborítások is megmaradtak, amelyeket csak közvetlenül a kerámiavédelem tényleges felvitele előtt vettünk le. Csak így tudtuk megbizonyosodni arról, hogy nem "koszos overallban" ült valaki az autóban.
A belső tér előkészítése a kerámia védelem felvitelére az új autóban
Annak ellenére, hogy ez egy új autó volt, felfedeztünk néhány dolgot, amit meg kellett oldani, mielőtt elkezdtük a kerámia bevonat felvitelét a bőrre. Ellenőrizni kellett, hogy a bőr valóban tiszta-e, és nincsenek-e rajta mechanikai részecskék, bármilyen kicsik is legyenek azok. Miután eltávolítottuk az érintett autó védőhuzatait, finom fekete szálakat fedeztünk fel az összes ülésen, amelyeket el kellett távolítani. Egyáltalán nem jó ötlet fogni egy porszívót, és elkezdeni porszívózni a bőrt, mivel az megkarcolhatja, de szükség esetén egy finom tartozékot lehet használni. Mi ezt a helyzetet egyszerű módon oldottuk meg. Fogtunk egy Purestar Speed Polish Multi Towel Gray mikroszálas kendőt, megnedvesítettük, és fokozatosan letöröltük a szennyeződést. Elég volt a sima víz is a nedvesítéshez. A törülközőnek enyhén nedvesnek kell lennie, nem pedig vizesnek!
Védőkesztyűk, fejlámpa és egy garázs megfelelő hőmérséklettel és páratartalommal
A kerámia bevonat bőrre történő felhordása előtt számos elvet és szabályt kell betartani:- Az alkalmazás a szabadban is elvégezhető, de ez nem ajánlott, teljesen szélcsendes és árnyékos helyen kell lennie az autónak.
- Javasoljuk, hogy a bevonatot szellőztetett garázsban, 15 °C és 25 °C közötti hőmérsékleten vigyük fel. A bevonat 25 °C-on egy óra alatt, 15 °C-on pedig két óra alatt szárad meg. Ezen kívül a CarPro azt javasolja, hogy használjon egy normál ventilátort, hogy a levegő áramolhasson az autóban.
- Ne legyen magas a páratartalom a garázsban, és ne dolgozzon, ha odakint esik az eső vagy éjszaka van, és szellőztetésre van szüksége.
- Minden kerámiabevonattal való munka során viseljen védő gumikesztyűt - elsősorban a bőrét védje!
- Az autóban általában nincs elegendő fény, ezért nagyon ajánljuk egy jó minőségű fejlámpa használatát, akkor mindent látni fog.
- Húzza fel az összes fejtámlát a legmagasabb állásba.
- Az első használat előtt rázza fel a védőbevonatot.
A CarPro CQuartz Leather 2.0 kerámia bevonat applikálása
A CarPro a kerámia bevonat két mennyiségi változatát kínálja. Mi a kisebb, 30 ml-es csomagot választottuk, amely egy 30 ml-es üveg kerámia bevonatot, egy applikációs kockát és egy kis applikációs kendőt + két felhordási dátummatricát tartalmaz, amelyet felhordás után az ajtóra ragaszthat, de mi nem tettük meg. (Mi a mobiltelefonunkon a "Jegyzettömb" alkalmazást használjuk, amibe minden, az autón végzett munka dátumát bejegyezzük - a mobiltelefonja mindenkinél mindig nála van.) Nem használtuk az applikációs kockát és kendőt. Jobb megoldásnak látjuk a kisméretű, kerek, rövid szálú Carbon Collective 75 mm Microfiber Applicators használatát, amelyek praktikusabbak a bőrrel való munkavégzéshez. Nehezebben elérhető helyekre is eljut, és jobban követi az ülések egyenetlen felületét. Nekünk elég volt két ilyen applikátor - 2 darabos készletben árulják őket, így 1 készlet is elég. Javasoljuk, hogy kezdje a műszerfallal (ha bőr), majd a kormánykerékkel, az első ülésekkel, a hátsó ülésekkel, és végül alkalmazza az ajtópanelekre.Az applikáció menete néhány pontban
- Tegye fel a fejlámpát és a védő gumikesztyűket.
- A flakont néhányszor rázza fel.
- Nyissa ki a flakont, vigyázat elég nehezen nyílik.
- A körös applikátor egy kis zsebbel van ellátva két ujjnak, tegye fel.
- Kis mennyiséget csöpögtessen a körös applikátorra.
- A felhordás alatt rendszeresen csöpögtessen a termékből az applikátorra.
- Kezdje el bedörzsölni a bevonatot az ülésbe, hogy mindenhol ott legyen, és sehol ne legyen száraz folt!
- A bevonat felhordásának helyét onnan tudja megállapítani, hogy a terület enyhén fénylik, ez nyilvánvaló. Letörlés után egy matt fog megjelenni.
- Dolgozzon szakaszosan, és két (legfeljebb három) percen belül a bevonatot rövid szálas mikroszálas kendővel (pl. Purestar Speed Polish Multi Towel Gray) törölje le.
- Egy rész például a háttámlát vagy az egész ülést jelenti. (De ne essünk túlzásba, a felvitel során gyorsabban telik az idő!)
- Ezért jó ötlet, hogy tartsa magánál az órát, és figyelje az időt.
- Ezt az egész autóban végezd el - először a műszerfalon, a kormánykeréken, a vezetőülésen, az utasülésen, a hátsó üléseken, végül az ajtópaneleken és a kartámaszon.
- Ha szükséges, tolja előre vagy hátra az ülést, hogy jobban hozzáférjen az összes üléshez.
- Ha műanyag részre is került bevonat, az egyáltalán nem baj, a bevonat könnyen letörölhető a műanyagról is.
- A bevonat rétegezhető, de csak 1-2 óra elteltével (a garázs hőmérsékletétől függően). Minél magasabb a hőmérséklet, annál hamarabb.