Zapco ST-4X DSP erősítő
További infirmáció a termékről
Zapco ST-4X DSP erősítő
A Zapco Studio-X erősítőcsaládját kifejezetten a mai autóipari hangpiacra tervezték. A Studio-X kompakt vázának köszönhetően könnyen elfér bármely autóban, és az erősítők modern, szögletes fekete kialakításuknak köszönhetően bármilyen beépítésben jól mutatnak. A négycsatornás DSP-erősítő második generációját úgy tervezték, hogy az utánozhatatlan Zapco minőséget kompakt és elegáns fekete házban nyújtsa. A legmodernebb belső alkatrészekkel és innovatív kialakítással rendelkező Zapco ST-DSP erősítők árkategóriájukhoz képest világelső hangminőséget képviselnek. A 2019-es évre a Zapco két erősítőt kínál integrált DSP processzorral, amelyekkel a hangzás a legapróbb részletekig beállítható. Természetesen vannak felső- és alsó átjárószűrők, fázisbeállítás, időkorrekciók, és még egy 15 csatornás parametrikus equalizer is van minden csatornán. Hogy a hangolás gyerekjáték legyen, a Zapco kifejlesztett egy rendkívül funkcionális és könnyen kezelhető PC-s programot. Az ST-4X DSP és ST-6X DSP erősítőkkel lenyűgöző A/B osztályú hangzást kap egy kompakt házban, elképesztő hangolási képességekkel.A Zapco ST-4X DSP erősítő fő funkciói
- 4 csatornás A/B osztályú erősítő
- Integrált DSP processzor
- Stabil 2 Ω-ig, hídban 4 Ω-ig
- RCA és OEM magas szintű bemenetek
- Sima bemeneti teljesítményszabályozás
- Üreges bemeneti csatlakozók
- Optikai digitális bemenet
- Bluetooth zenei streaming képesség
A Zapco Studio-X erősítők fontos jellemzői
A Studio-X sorozatban tizennégy erősítő található, köztük tíz A/B osztályú erősítő és négy D osztályú monoblokk. Mindegyik erősítő ugyanazokat a bipoláris kimeneti eszközöket, műveleti erősítőket és csúcskategóriás kondenzátorokat használja, amelyek a Zapco magasabb modellsorozataiban is megtalálhatóak. A Studio-X erősítők közös jellemzői közé tartoznak a változtatható HP/ LP/ Full Range elektronikus kapcsolók, a változtatható basszus-erősítés, a csatornapáronként változtatható erősítés, a magas szintű hangszóróbemenet, a tápcsatlakozók és az előerősítő kimenetek, amelyekkel további RCA-kábelek hozzáadása nélkül csatlakoztatható egy további erősítő. Erősségei közé tartozik a tartósság és a megbízhatóság. Egyáltalán nem szokatlan, hogy a Zapco erősítők autóról autóra és generációról generációra vándorolnak. A 90-es években gyártott Zapco erősítőket még mindig az interneten kereskednek és vásárolnak a hangminőség rajongói szerte a világon. Nem lesz ez másképp a Studio-X sorozat esetében sem. És természetesen a legfontosabb közös jellemző, ami minden ST-X erősítőben közös, az a Zapco legendás hangminősége, amelyet több mint 40 év tapasztalatával fejlesztettek ki.
A Zapco márkáról
A Zapco a világ legrégebbi hi-end autós audiomárkája, amely az autókba szánt csúcskategóriás erősítőkre és DSP-processzorokra specializálódott. A vállalatot 1974-ben alapították az Egyesült Államokban, és azóta is díjakat gyűjtenek egymás után. Mind a termékminőséget és az innovációt értékelő rangos szervezetektől, mind pedig az elsősorban a hangminőségre összpontosító globális versenyeken. A Zapco erősítők kompromisszumok nélküli audiofil minőséget képviselnek, meghatározzák a minőségi szabványt, és olyan kritériumokat állítanak fel, amelyek alapján az iparág többi termékét megítélik. A Zapco több mint 45 éve folyamatosan innovatív módszereket keres a jobb hangzás autóipari környezetbe történő bevezetésére, és ez a fáradhatatlan törekvés az abszolút hangminőségre továbbra is új technológiákat és csúcstermékeket eredményez. Azt kérdezi, hogy miért? Mert semmi más nem képes úgy megragadni a lelkét és könnyeket csalni a szembe, mint a zene. A zenével örömtáncot járhat..., az összes művészet ág közül a zene van a legerősebb és legközvetlenebb hatással a testre és az elmére. A zene minden szépségében és finomságában való reprodukálása nem érdemel kevesebbet, mint a Zapco összes munkatársának legjobb erőfeszítését. És azért is, mert a zene számít!Katalógus szám | ST-4X DSP |
Márka | Zapco |
Hivatkozások | Hivatalos weboldal (angol) |
Az erősítő csatornák számaAz erősítőket a következőkre osztjul: - Monoblokkok - 2 csatornás - 3 csatornás - 4 csatornás - 5 csatornás - 6 csatornás - több csatornás Minden csatorna koaxiális típus esetén egy hangszóró, komponens hangszórók esetén pedig egyik oldal táplálására szolgál. A monoblock típusú erősítőket elsősorban mélysugárzókhoz használják. A 2 csatornás mind a mélynyomókhoz, mind például az autó első hangszórópárjához alkalmasak. A 3 csatornás az első vagy hátsó hangszórók + mélynyomó esetén használható. 4 csatornás az elülső + hátsó hangszórókon vagy 1 pár hangszórón + mélynyomón. A 6 vagy 5 csatornás hangszórókat leggyakrabban 2 pár hangszóró + mélynyomó esetén használják. Hidalás az erősítő hídszerű bekötését jelenti, az egyik csatorna + pólusát és a másik csatorna - pólusát használva. A legtöbb esetben ez az erősítőn "BRIDGED"-ként jelenik meg. | 4 |
Erősítő energiaosztályaAz erősítőket két alap osztályba sorolhatjuk: analóg a digitális. Az analóg erősítők (A/B) nagyobb teljesítményigényűek, de általában természetesebb hangzással rendelkeznek. A digitális erősítők (D) jelentősen alacsonyabb energiafogyasztással és nagyobb hatékonysággal rendelkeznek, de a hangzás nem biztos, hogy olyan élethű, mint a hagyományos analóg erősítőké. | A/B |
RMS teljesítmény 4 Ω-nálRMS teljesítmény, ha a hangszórók vagy a mélynyomó 4 Ω-ra van terhelve. Az effektív teljesítmény az erősítő állandó kimeneti teljesítménye, és az egyik legfontosabb paraméter az erősítő kiválasztásakor. | 4 x 65 / 2 x 180 W |
RMS teljesítmény 2 Ω-nálRMS teljesítmény, ha a hangszórók vagy a mélynyomó 2 Ω-ra van terhelve. Az effektív teljesítmény az erősítő állandó kimeneti teljesítménye, és az egyik legfontosabb paraméter az erősítő kiválasztásakor. | 4x90W |
Frekvencia tartományEgy erősítő azon képessége, hogy a jelet a legalacsonyabb frekvenciától a legmagasabb frekvenciáig képes reprodukálni = a hang hűséges reprodukálása egy adott frekvenciasávban. Szakmailag: A 40 és 16 000 Hz közötti frekvencia tartomány tartalmazza az összes hangszer alap- és aliquot (felharmonikus) hangjainak túlnyomó többségét. Minket az érdekel, hogy milyen a kisugárzott hangnyomás hullámformája ebben a frekvencia tartományban, amikor a hangszórórendszer állandó bemeneti teljesítményt kap. Ezt nevezzük frekvenciaválasznak, amely a sugárzott hangnyomás szintjét adja meg decibelben (dB) a frekvencia függvényében. Egy hangszóró vagy hangszórórendszer frekvenciaválaszát a legpontosabban egy grafikon segítségével lehet kifejezni. A legtöbbször azonban a frekvenciaválaszt úgy adják meg, hogy megadják a maximális hangnyomás-tűrést egy adott frekvencia tartományban, pl. 50-15 000 Hz -+ 6 dB. Mivel a hangszórók és rendszerek frekvenciaválasza általában nagyon egyenetlen, egyes gyártók presztízs okokból nem is adják meg ezt a maximális hangnyomás-tűrést decibelben a naptárukban. Egy ilyen elszegényedett szám sajnos értéktelen. Mit ér egy gyártó, ha 30-20.000 Hz frekvencia tartományú hangszórórendszert kínál, ha nem meri megadni a hangnyomás maximális egyenetlenségét ebben a tartományban, hiszen a tűréshatára pl. +- 20 dB lehet. A minőségi zenei teljesítményt biztosító jó hangszórórendszereknél a frekvenciahullámforma egyenetlensége vagy hullámzása a 80-12.000 Hz-es sávban nem haladhatja meg a +- 3 dB-t, a 40-16.000 Hz-es sávban pedig a +- 6 dB-t. A nagyobb egyenetlenségek már elszegényítenek vagy kiemelnek bizonyos tónusú területeket, ami hallható vagy akár zavaró torzítást is okozhat. Megváltoztatja az alaphangok és a magasabb felharmonikusok közötti arányt is, ami megváltoztatja a hangszínt, és az egyes hangszereket, valamint az egész zenei képet természetellenessé teszi. | 15 - 30000 Hz |
Harmonikus torzítás (THD)A teljes harmonikus torzítási arány azt mutatja, hogy az erősítő bemeneti jele mennyire torzított. A torzítás a kimeneti jelben lévő csúcshullámok formájában jelentkezik. A jel eredetileg hiányzó részeinek arányát százalékban adják meg, a tipikus értékek 0,001% és 0,5% között vannak. A torzítást a teljesítménysávjukban mérik. Ha egy bizonyos teljesítményszinttől meghaladja a 0,7%-ot, akkor ez az az érték, amelytől kezdve az adott erősítő kimeneti teljesítménye már nem játszik torzításmentesen, és amelytől kezdve a torzítás általában meredeken növekszik, így a teljesítmény további növelésével már nem lehet számolni. Minél alacsonyabb az érték, annál jobb. | < 0,2% |
Jel/zaj aránya (S/N ratio)A jel-zaj arány azt jelenti, hogy a kimeneti jel mindig tartalmaz zajt. A jel-zaj arány azt fejezi ki, hogy mekkora a zaj aránya a hasznos jelhez képest. Ezt nevezik A értéknek, amely a mély és nagyon magas frekvenciákat kevésbé veszi figyelembe. Ez megfelel az emberi hallás jellemzőinek, amely nem olyan érzékeny a mély frekvenciákra, különösen 1 kHz alatt. Minél magasabb az érték, annál jobb az erősítő. | > 90 dB |
Bemeneti érzékenységAhhoz, hogy az erősítő megfelelően tudja ellátni a feladatát, egy bizonyos szintű bemeneti jelre van szüksége, amely autórádióról autórádióra változik. Ezt "Voltban" mérik (pl. 2 V, 4 V stb.) Minél magasabb az érték az előerősítő vagy az autórádió kimenetén, annál kisebb az erősítő teljesítményigénye. Az erősítőnek azonban figyelembe kell vennie ezt a bemeneti érzékenységet, ezért ez az érték az erősítőre is meg van adva. | 0,25 - 5V |
HI input bemenetAz erősítő magas szintű bemenete lehetővé teszi, hogy közvetlenül az autóban lévő hangszórókhoz csatlakoztassa, külső magas/alacsony szintű adapter vásárlása nélkül. Fontos felszerelés, ha az erősítőt az eredeti autórádióra szereli. | Igen |
Auto Sense funkcióEz a funkció lehetővé teszi az erősítő automatikus bekapcsolását. | Igen |
Üreges bemeneti terminálokAz üreges csatlakozók lehetővé teszik a kábelezés és az erősítő jobb érintkezését. A terminálok egyik biztonságosabb formája is. Ha meghúzza az üreges terminálokat, javasoljuk, hogy 1 nap után húzza meg őket újra, mivel a csatlakoztatott kábel fokozatosan összenyomódik. | Igen |
Erősítő biztosíték értékeAz erősítőn lévő biztosítékok értékéből valós képet kaphat az erősítő valós teljesítményéről. | 2x30A |
Erősítő méretei | 160 x 52 x 282 mm |