Fiókom

Hogyan lehet a leghatékonyabban hangszigetelni az autót?

A minőséges hangszigetelés segít jelentősen csökkenteni az autó belsejébe áthatoló zajt amivel növeli a vezetés komfortját és kényelmét. Természetesen a hangszigetelés hatása függ a választott anyagoktól, a helyes applikáción és a hangszigetelés mértékén. A legjobb megoldás a jármű teljes némitása és hangszigetelése, viszont lehetséges a kiválasztott területek hangszigetelése, amely többé-kevésbé csökkenti a zaj beáramlását. Ebben a cikkben nem csak az egész jármű szigeteléséről lesz szó, hanem a külön részeiről is ahol linkeket talál olyan cikkekhez melyek bővebb információkkal szolgálnak az adott jármű rész hangszigeteléséhez. Ez a cikk ezért elsősorban az autó teljes hangszigetelésének irányjelzője.

 

A jármű hangszigetelése lépésekben

Kezdetben tisztázzunk pár általános információt a hangszigetelés folyamatáról. Elsősorban ki kell szerelni a jármű egész belsejét hogy hozzá tudjunk jutni a fémkarosszériához. Azt utána ki kell tisztítani és megszabadítani mindenféle szennyeződésektől, zsírfoltoktól és a gyári hangszigeteléstől. Ez után már maga a hangszitelés következik, amelyhez nem csak az anyagok jó minősége fontos, hanem a választott módszer is. Először egy rezgéscsillapító anyagot alkalmazunk első rétegként. Ezután a hangszigetelő, azaz zajelnyelő anyagot, mint a hangszigetelés második vagy harmadik rétegét. Pont ezen lépések valamelyikének kihagyása tartozik a leggyakrabban elkövetett hibákhoz, mely gátolja a jármű hatékony hangszigetelését. A következő sorokban röviden írunk a hangszigetelés különböző rétegeiről.

1. Rezgéscsillapító anyag applikálása

Ha most azt kérdezik hogy miért pont a rezgéscsillapító anyagot fontos applikálni először, a válasz a következő... A teljes jármű rezgések és rezonanciák hatása alatt van amelyek zajként terjednek. Ezeket el kell fojtani, vagy ideális esetben teljesen meg kell akadályozni egy hatékony rezgéscsillapító anyag használatával. Amint azt más iparágakból már tudja, a rezgésgátló anyagok különböző minőségűek és hatékonyságúak, és javasoljuk, hogy ügyeljen a megfelelő rezgésgátló anyag kiválasztására. Fontos a hatékonysága, azaz az akusztikai veszteségtényező (MLF) értéke és a hozzá tartozó anyag megfelelő vastagsága. Ha megenged egy kis elméletet, az akusztikai veszteségtényező (mechanical loss factor) kifejezi az anyag azon képességét, hogy elnyelje a terjedő hangot, és a keletkező rezgések energiáját hőenergiává alakítsa. Ha az elméleti maximális veszteségtényező értéke 1, azt jelenti, hogy nincs rezgés. Ezért minél magasabb a veszteségtényező, annál jobb. A rossz minőségű vagy egyszerű rezgéscsillapító anyagok MLF értéke körülbelül 0,10-0,15. Természetesen nem ajánljuk ezeket egy autó hangszigetelésére. Mink leggyakrabban a Comfortmat Cobra szériából használjuk a rezgéscsillapító anyagokat amelyek 2,3 mm-es vastagsággal és MLF 0,40-el jó alapot képeznek a nagyhatékonyságú hangszigeteléshez. A drágább hangszigetelő berendezésekhez azonban a Comfortmat Viper vagy Atom erősebb és hatékonyabb anyag és amely 0,49-es veszteségtényezővel rendelkezik. Néhány autó esetében azonban még tovább megyünk, és a jelenleg leghatékonyabb rezgéscsillapítót, a 3,5 mm vastag Comfortmat Extreme-t alkalmazzuk, amelynek magas, 0,63-as MLF értéke szinte minden rezgést tökéletesen elnyel. Ez tehát mindig az adott autótól függ, de természetesen az ügyfél költségvetésétől és pénzügyi lehetőségeitől is. Szeretnénk megemlíteni egy kellemes bónuszt is a rezgésgátló anyag alkalmazásakor, mégpedig a korróziógátló tulajdonságait.

2. Hangszigetelő anyagok applikálása

Második, sőt egyes esetekben harmadik hangszigetelő rétegként hangszigetelő anyagot alkalmazunk. Fő funkciója, hogy megakadályozza a zaj behatolását az autó belsejébe, és növeli a jármű zajszigetelésének szintjét. Némelyik hangszigetelő anyagot a műanyagok nyikorgásának megakadályozására is használjuk. Az autó minden egyes területére célszerű olyan megfelelő hangszigetelő anyagot használni, amelyet kifejezetten a jármű adott részéhez terveztek. A járművek hangszigeteléséhez többnyire a kiváló minőségű Comfortmat membránanyagokat használjuk, amelyek egyedülálló hangszigetelő membránjuknak köszönhetően minimálisra csökkentik a behatoló zajt. Bele tartozik a Comfortmat Integra melyet az ajtókra, a Comfortmat Blockshot melyet a csomagtartóra és a padlóra, valamint a Comfortmat Skyline amelyet a tetőre használunk. A különböző anyagokat hatékonyságuk, súlyuk vagy hőszigetelő tulajdonságaik miatt használjuk. Hogy ízelítőt adjunk, ezek közül az anyagok közül a leghatékonyabb a Comfortmat Blockshot, amelynek hangszigetelő képessége akár -31 dB, tömege pedig 4,3 kg/m², míg például a Comfortmat Vision hangszigetelő anyag hangszigetelő képessége -15 dB, tömege pedig 0,5 kg/m². Ezt az anyagot különösen akkor használjuk, ha a jármű össztömege fontos az ügyfél számára, vagy olyan területeken, ahol kisebb a zajterhelés. Érdekes, hogy mindezek az anyagok 100%-ban vízállóak, nedvességelnyelőek és nem rothadnak. Extra öntapadó rétegük biztosítja, hogy az anyagok még víz alatt sem válnak le spontán, és -50 és +150 fok közötti hőmérsékleten is ugyanolyan tapadó hatásúak. Ezenkívül hőszigetelő funkcióval is rendelkeznek, amit nyáron és télen egyaránt értékelni fog.

Ajtó hangszigetelése

Az első és hátsó ajtók a képezik a fő területeket, melyeken keresztül nagy százalékban bejut a zaj az autó belsejébe és az autó hangszigetelésének lényeges részét képezik. Épp ezért kezdjük az ajtó hangszigetelésével, ami a leggyakoribb feladat a Brünni műhelyünkben is. Egy jól hangszigetelt ajtó még akkor is jelentősen csökkentheti a belső zajokat, ha az autó egyéb részei nem rendelkeznek hangszigeteléssel. Ez annak is köszönhető, hogy az ajtót összesen négy réteg rezgéscsillapító és hangszigetelő anyaggal hangszigeteljük. Először a prémium minőségű, 2,3 mm vastagságú Comfortmat Cobra rezgéscsillapító anyagot alkalmazzuk az ajtó külső lapjára. A fajsúlya mindössze 2,71 kg/m², míg az akusztikai veszteségtényező (MLF) magas, 0,40. Jelenleg ez a legkönnyebb anyag a világon, amely ilyen magas hatásfokkal rendelkezik. Ezért ez a rezgéscsillapító anyag ideális a járműajtókhoz. Ezután második rétegként a Comfortmat Integra anyagot alkalmazzuk, amelyet kifejezetten autóajtókhoz terveztek. Egyedülálló hangszigetelő membránjának köszönhetően ez az anyag páratlan hangszigetelő képességet biztosít az ajtók számára, és akár -28 dB hangszigetelést is biztosít. Az Integra természetesen 100%-ban vízálló anyag, amely nem szívja magába a nedvességet. Ezután a Comfortmat Cobra rezgéscsillapító anyagot újra felvisszük az ajtó belső lemezére, hogy megakadályozzuk a belső lemez rezgését. Az utolsó lépés az ajtókárpitok hangszigetelése a Comfortmat Soft Wave rugalmas formázott habszivaccsal, amely kitölti a területet, és megakadályozza a műanyag alkatrészek nyikorgását. Az ötödik ajtóhoz is hasonló eljárást és ugyanazokat az anyagokat választjuk. A "Hogyan kell hangszigetelni egy ajtót" című cikkünkben sokkal részletesebb információkat talál, beleértve egy fényképes beszámolót is. 

A csomagtartó hangszigetelése

A csomagtér is nagyon fontos az általános hangszigetelés szempontjából, ezért az ajtók után a második legtöbbet igényelt hangszigetelési terület az ügyfeleink körében. A csomagtartón és különösen a hátsó kerékjárati íveken keresztül nagy mennyiségű zaj hatol be a belső térbe, különösen a (fix vagy tolós) tárolórekesszel rendelkező járműveknél. A csomagtér hangszigetelésére leggyakrabban két lehetőséget alkalmaznak. Az első, két réteg hangszigeteléssel számol, a második és hatékonyabb, három réteggel is. Hagyományosan az első réteg a 2,3 mm vastag Comfortmat Cobra rezgéscsillapító anyag, amely hatékonyan megakadályozza a karosszéria rezgéseit. A Comfortmat Cobra a teljes csomagtérre kerül, kivéve a hátsó kerékjárati íveket, ahol a Comfortmat Viper vastagabb, 3 mm vastagságú változatát használjuk. A hátsó kerékjárati íveknél a csomagtartó felőli oldalon vastagabb anyagot alkalmazunk, mivel ezen a területen jelentősen nagyobb a rezgés és a zaj. A teljes csomagtér hangszigeteléséhez a prémium kategóriás Comfortmat Blockshot kétrétegű, 7 mm vastagságú membránanyagot használunk, amely zajelnyelő membránjának köszönhetően szintén magas szintű - 31 dB - hangszigetelést biztosít. Csak a jegyzőkönyv kedvéért: a konkurens termékek átlagosan körülbelül 15 dB-lel kisebb zajcsökkentést biztosítanak. A csomagtéren belül ugyanezt az anyagot használjuk a hátsó kerékjárati ívek és a sárvédők hangszigetelésére. Különösen a hátsó kerékjárati íveket hangszigeteljük összesen három rétegben. Az első réteg a Dark D3 rezgéscsillapító anyag, a második a Comfortmat Vision hang- és hőszigetelő anyag, a harmadik réteg pedig az egyedülálló Comfortmat Blockator membránanyag, amely teljesen megszünteti azokat a rezgéseket és zajokat, amelyek az első két hangszigetelő rétegen is túljutottak. E három anyag kombinációja lehetővé teszi a maximálisan lehetséges -35 dB-es hangszigetelési szintet az 50 és 3000 Hz közötti tartományban. Következő cikkünkben "Hogyan hangszigeteljük a csomagtartót" címmel sokkal részletesebb információkat talál, beleértve egy fényképes beszámolót is.

A padló hangszigetelése

A padló hangszigetelésére kevésbé van igény ügyfeleink részéről, főként az ezzel járó idő- és pénzigény miatt. Pedig nagy hatással van az autó általános hangszigetelésére, mivel a padlón keresztül az útról, a kerekekről, de a motorból, a sebességváltóból vagy a kipufogóból származó zajok is könnyen bejuthatnak az autó belsejébe. A gyári hangszigetelés általában nem elegendő minden jármű esetében, ezért erősen javasoljuk, hogy ne hanyagolja el a padló hangszigetelését, annak ellenére, hogy az nagyobb anyagi és időigényű. A padló hangszigetelése két, vagy a hatékonyabb változat esetén három hangszigetelő rétegben történik. Az alapot egy rezgéscsillapító anyag képezi, ebben az esetben ismét a Comfortmat Cobra a Premium termékcsaládból, de egyes autókon a Comfortmat Viper vastagabb változatát is alkalmazzuk, vagy a leghatékonyabb rezgéscsillapító anyagot, a 3,5 mm vastagságú és 0,63-as ILC-vel rendelkező Comfortmat Extreme-t, amely szinte tökéletesen megakadályozza az összes rezgést ezen a területen. A teljes padló hangszigeteléséhez a prémium kategóriás, 7 mm vastag Comfortmat Blockshot kétrétegű membránanyagot használjuk, amelyet a csomagtér hangszigetelése esetén is alkalmazunk. A Blockshot, hangszigetelő membránjának köszönhetően magas szintű hangszigetelést is biztosít - 31 dB, ami jelenleg páratlan az egyanyagú hangszigetelések között. A hátsó ülések alatti területre ugyanezt az anyagot alkalmazzuk vagy a leggyakrabban a kisebb vastagsága miatt a rugalmasabb Comfortmat Vision anyagot. Említettünk egy hatékonyabb változatot is, amely összesen három anyagrétegből áll. Az első réteg a hagyományos rezgéscsillapító anyag, ezt követi a második réteg a Comfortmat Vision hangszigetelő anyag, végül a harmadik réteg a Comfortmat Blockator membránanyag formájában, amely teljesen megszünteti a rezgést és a zajt, amit az első két hangszigetelő réteg képes volt legyőzni. A Blockator extrém hangszigetelő képességgel rendelkezik (akár -35 dB) az 50 és 3000 Hz közötti tartományban, és a Comfortmat Visionnel kombinálva a ma elérhető leghatékonyabb hangszigetelési lehetőség. Következő cikkünkben "Az autó padlójának hangszigetelése néhány lépésben" címmel sokkal részletesebb információkat talál, beleértve egy fényképes beszámolót is. 

A motorháztető hangszigetelése

A motorháztető hangszigetelése az autó általános hangszigeteléséhez képest meglehetősen csekély jelentőségű, de mégis nagyon népszerű, ezért minden kedvezményes hangszigetelési csomagunkban szerepel. A motorháztetőt csak két rétegben és három különböző változatban hangszigeteljük. Az első réteg rezgéscsillapító anyagból áll, amely merevíti a motorháztetőt és megakadályozza a rezgéseket. A Comfortmat Cobra-t különösen a nagyon alacsony súlya és a nagy hatékonysága miatt ajánljuk. A rezgéscsillapító anyagot csak a motorháztető lyukaira vigye fel, majd a maximális tapadás és csillapítási hatékonyság érdekében használjon nyomógörgőt. Általában 2 darab 500 x 350 mm-es rezgéscsillapító anyag elegendő a motorháztetőhöz, de egyes járműveknél többre van szükség, például a harmadik generációs Skoda Octavia esetében 3 darabra. A második réteg hangszigetelő anyagból áll. És most jön a fent említett három változat. Mivel a legtöbb ügyfelünk meg szeretné tartani az eredeti motorháztető burkolatot, a Comfortmat Vision hangszigetelő és hőszigetelő anyagot második rétegként az eredeti motorháztető belső oldalára helyezzük. A motorháztető így hangszigetelt, miközben megtartja eredeti megjelenését. És hogyan alkalmazzuk a Visiont? Az anyagot az eredeti motorházfedélre ragasztjuk, és megpróbáljuk úgy alakítani, hogy kövesse annak formáját. A Visiont csak kézzel nyomjuk fel, nincs szükség nyomógörgő használatára. A motorháztető hangszigetelésének ehhez a módszeréhez szinte mindig elegendő 1 darab Comfortmat Vision 1000 x 700 mm-es darab. A második lehetőség akkor fordul elő, ha az eredeti burkolat gyárilag hiányzik vagy megsérült. Ebben az esetben a Comfortmat Neoprene-t közvetlenül a motorháztetőre alkalmazzuk második rétegként a rezgéscsillapító anyag tetején, és a motorháztető területének nagy részét lefedjük. Ennek az anyagnak az előnye a nagy zajelnyelő képességén kívül a fekete színe, amelynek köszönhetően a hangszigetelés szinte úgy néz ki, mint az eredeti. A harmadik lehetőség messze a leghatékonyabb. Ugyanezt az eljárást követjük, de a lényegesen hatékonyabb Comfortmat Skyline membránanyagot használjuk, amelyet kifejezetten a mennyezet és a motorháztető hangszigetelésére fejlesztettek ki. Mindkét esetben általában 3 darab Skyline vagy neoprén anyagra lesz szüksége a teljes motorháztető hangszigeteléséhez. Részletesebb információkért, beleértve egy fényképes beszámolót is, lásd a "Az autó motorháztetejének hangszigetelése néhány lépésben" című cikkünket. 

Az első kerékjárati ívek hangszigetelése

Az első kerékjárati ívek hangszigetelése különösen fontos, ha a jármű padlója nem hangszigetelt. De természetesen még ebben az esetben is jelentős hatása van. Az első kerékjárati ívek hangszigetelésével hatékonyan csökkenthető az első kerekek és az út felől a jármű belsejébe behatoló zaj. Ugyanakkor megakadályozza a repülő kövekből vagy a lengéscsillapítók hangjából származó zajokat, ezért fontos eleme az autó általános hangszigetelésének. Az első és a hátsó kerékjárati ívek jelentős rezgéseknek vannak kitéve, amelyeket először is a lehető legnagyobb mértékben ki kell küszöbölni. Ezért célszerű egy vastagabb, hatékonyabb rezgéscsillapító anyagot alkalmazni ezen a területen, ezért választottuk a Comfortmat Atom rezgéscsillapító anyagot a Premium termékcsaládból. Ennek vastagsága 4 mm, és nagyon magas, 0,60-as akusztikai veszteségtényezője (MLF - mechanikai veszteségtényező) van. Egy ilyen paraméterekkel rendelkező anyag már nagyon hatékonyan megakadályozhatja a rezgéseket és a "csengő" hatást a karosszéria ezen részén. Egy kerékjárati ívhez körülbelül 2,5-3 darab rezgéscsillapító anyagra lesz szüksége, mindkét kerékjárati ívhez 5-6 darabra, az autó méretétől függően. A legfontosabb, hogy az anyagot elsősorban az autó utasteréhez legközelebb eső részekre vigye fel, de ideális esetben az egész kerékjárati ív csillapítható a rezgéscsillapító anyaggal. Esztétikai okokból azonban ne vigye fel az anyagot azokra a látható területekre, amelyeket nem takar a műanyag kerékjárati ív. A karosszériáról áttérünk a műanyag kerékjárati ívekre, és eljutunk a kerékjárati ívek tényleges hangszigeteléséhez. Az első kerékjárati ívek hangszigeteléséhez a prémium kategóriás Comfortmat Blockshot hangszigetelő anyagot használjuk, amely két rétegből áll és összesen 7 mm vastag. A Blockshot egy egyedülálló membránanyag, amely hangszigetelő membránjának köszönhetően magas szintű - 31 dB - hangszigetelést is biztosít. A Blockshot teljesen vízálló, nem szívja magába a vizet vagy a nedvességet, nem rothad és nem bomlik el. A műanyag alátét nemcsak alapos hangszigetelést biztosít, hanem megerősíti és megakadályozza az út menti zajokat, beleértve a repülő köveket is. Ezért nincs szükség arra, hogy a műanyag kerékjárati ívekre első rétegként rezgéscsillapító anyagot alkalmazzanak, mivel a Blockshot könnyedén betölti a műanyag kerékjárati ívek hangszigetelésében betöltött funkcióját. Az anyag felhordása előtt alaposan tisztítsa meg és zsírtalanítsa a műanyag talplemezt. Ezután a kerékjárati ív méretétől függően kerékjárati ívenként 2-3 darab anyagot alkalmazzon, és igyekezzen minél nagyobb területet lefedni. Ezért mindkét első ívhez 5-6 darab Comfortmat Blockshot anyagra lesz szüksége. További információért lásd "Az első kerékjárati ívek hangszigetelése" című cikkünket.

A tető hangszigetelése

Nagyon érdekes hatékonysága ellenére a tető hangszigetelése az egyik kevésbé kívánatos feladat műhelyünkben, mégha az autónak ez a területe megérdemli a figyelmet. A tető hangszigetelése számos érdekes előnyt biztosít, amelyeket érdemes megemlíteni. Az első természetesen a tetőn keresztül a belső térbe behatoló zajok megelőzése. Ide tartoznak az aerodinamikai zajok, a szélzajok, de például az esőben való vezetési zajok is, amelyeket a hangszigetelés után alig hallani. A tető hangszigetelésének másik sajátossága a hőszigetelő funkció. A hangszigetelés első rétege hagyományosan rezgéscsillapító anyag. Ez megerősíti a tetőt, és megakadályozza a rezgéseket és rezonanciákat a területen. Azt is biztosítja, hogy megszűnik az a bádogos hang, amelyet például a tetőn kívülről történő kopogtatáskor hallunk. Ennek az a gyakorlati hatása, hogy megszűnik az esőcseppek hangja, amelyet esőben való vezetés közben alig hallani. Erre a célra leggyakrabban a Premium termékcsalád rezgéscsillapító anyagát választjuk, konkrétan a 2,3 mm vastagságú Comfortmat Cobra anyagot. A Cobra jelenleg a legkönnyebb rezgéscsillapító anyag ebben a vastagságban, amit különösen a mennyezet hangszigetelésénél fog értékelni. Kiegészítő rétegként hangszigetelő anyagot választunk. Két nagyon hatékony lehetőség közül választhat. Rögtön le is írjuk a leghatékonyabb tetőhangszigetelési lehetőséget. Ez a Comfotmat Skyline hangszigetelő és hőszigetelő anyag, amelyet kifejezetten autótető hangszigetelésre terveztek. Ez a világ legkönnyebb hangszigetelő membránnal ellátott hangszigetelő anyaga is, súlya 2,8 kg/1 m². Ennek a membránnak köszönhetően a Skyline magas szintű, akár -25 dB-es hangszigetelést is biztosít. Ezenkívül a Skyline hőszigetelést is biztosít, amit különösen nyáron fog értékelni. Forró napokon nem jut át annyi hő a tetőn keresztül, és a légkondicionálóból származó hűvösebb hőmérséklet tovább tart az autóban. Télen a hatás éppen ellenkezőleg hat, és ha az egész autót Comfortmat anyagokkal hangszigetelteti, akkor az autó belsejéből nem szökik el a hő. Harmadik rétegként a Comfortmat Soft Wave poliuretánhabot javasoljuk alkalmazni. Ez a habszivacs képes elnyelni azt a zajt, amely az első két hangszigetelő réteget képes legyőzni, miközben kitölti a tető és a mennyezet közötti teret. A hullámos felület megakadályozza, hogy a zaj átterjedjen a tető sík felületére, és elnyeli az egyéb hangokat, például a mennyezeti csempék vagy a világítási vezetékek stb. nyikorgását vagy zörgését. A Soft Wave alakmemóriával rendelkezik és nagyon rugalmas. A 15 mm-es vastagság ellenére az anyag szinte bármilyen térben alkalmazható, mivel mindössze egy milliméteresre tömöríthető. Az anyag nagy előnye a kiváló zajelnyelő képességén kívül a súlya, amely mindössze 0,6 kg 1 m²-enként. További információért lásd a "Autótető hangszigetelése és annak előnyei" című cikkünket.


​​​​​​
Autor: Ing. Karel Konečný
A képek vagy a szöveg másolása tilos! Minden jog fenntartva.

Hasonló cikkek

Az autó padlójának hangszigetelése néhány lépésben
Az útról, a kerekekből, de a motorból, a sebességváltóból vagy a kipufogóból származó zajok is a padlón keresztül jutnak el az autó belsejébe. Cikkünkből megtudhatja, hogyan hangszigetelheti autója padlóját néhány lépésben.
Teljes cikk
Az autó motorháztetejének hangszigetelése néhány lépésben
A hangszigetelés megmerevíti a motorháztetőt, megakadályozza a rezgéseket és csökkenti a belső térbe jutó motorzajt. Cikkünkből megtudhatja, hogyan hangszigetelheti motorháztetejét néhány egyszerű lépésben.
Teljes cikk
Autó torpédó hangszigetelése lépésről lépésre
A torpedó hangszigetelése elsősorban a motorzajt és nagyobb sebességnél az aerodinamikai zajt csökkenti. Cikkünkben több lépésben, világosan megtanulhatja, hogyan lehet hangszigetelni az autó torpedóját, és így hatékonyan csökkenteni a zaj behatolását az autó belsejébe.
Teljes cikk
Autótető hangszigetelése és annak előnyei
A tető hangszigetelése hatékonyan megakadályozza, hogy a zaj áthatoljon a gépkocsi tetején, és hőszigetelést is biztosít. Következő cikkünkben megvizsgáljuk, hogyan lehet ezt megvalósítani.
Teljes cikk
Hogyan kell megfelelően hangszigetelni egy autó ajtaját
Az első és hátsó ajtók az egyik fő terület, amelyen keresztül a zaj nagy százaléka bejut a jármű belsejébe, és az egész autó hangszigetelésének lényeges részét képezik.
Teljes cikk
A csomagtartó leghatékonyabb hangszigetelése
Az új és hatékonyabb Comfortmat rezgéscsillapító és hangszigetelő anyagok megjelenésével frissítettük a csomagtartó hangszigeteléséről szóló cikkünket.
Teljes cikk
Az első kerékjárati ívek hangszigetelése
Az első kerékjárati ívek hangszigetelése különösen nagy hatással van az út-, kerék- és repülőkövek zajára. Cikkünkből megtudhatja, hogyan hangszigetelheti nagyon hatékonyan az első kerékjárati íveket.
Teljes cikk

Hozzászólások a cikkhez

1|Imre Czékmán , 21.03.2024, 14:37
KB mennyibe kerül egy MB210 E osztályú autó hangszigetelés . Vállalják-e és mibe fájhat .
Válasz: Tomáš Vinger - AHIFI.HU, 21.03.2024 16:12
Kedves Imre!
Köszönjük az üzenetét. 
Igen, foglalkozunk az autó hangszigetelésével is. Az ára nagyon sok dologtól függ (hangszigetelés mértéke, mennyi pénzt szeretne belefektetni, stb.) Több információért kérem vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal az info@ahifi.hu e-mail címen.